joi, 9 mai 2013

Adio liceu


      E 15 septembrie si sunt in curtea scolii. Am emotii. Fete cunoscute, fete noi, viitori colegi pentru urmatorii 4 ani. Pe unii ii cunosc, am fost in generala cu ei, asa ca spre ei ma indrept cautand subiecte de discutie. Inevitabil, ajungem sa ii judecam pe cei veniti din alte scoli. Ne gandim care dintre baietii veniti e mai smecher? Pe care l-am putea bate? Care fata e mai frumoasa? Cum sa o combinam? Clasa a 9 a. Imaturi, aroganti, nesiguri si plini de entuziasm. Boboci. Si iata-ne acum. Au trecut 4 ani si din ratusca cea urata am devenit lebede..psihologic vorbind. Timp de 4 ani am stat 7 ore pe zi in aceeasi clasa, cu bune cu rele, cu certuri si cu impacari. Cu plansete dupa note mici, cu rasete...multe rasete din glume bune, din glume idioate, uneori chiar cand nu era nimic de ras. Uniti? Poate ca nu, dar ar fi fost culmea ca aproape 30 de oameni sa aiba aceleasi pareri si interese.
      Ce m-a apucat? Ma uitam peste poze din liceu? Poze cand dormeam in clasa, poze de craciun cand ne imparteam cadouri, poze de la baluri, poze de la majorate, de la terase, din excursii si m-a apucat nostalgia.
      Imi va fi dor de zilele de luni, in care nu aveam chef de mate. De diminetiile in care unii colegii erau gata sa te injunghie daca le ziceai buna dimineata(Petru de tine e vorba), de diminetiile in care mergeam la cafea la hotel, de zilele de vara cand mergeam la terasa, de campionatele de fotbal intre clase, de fetele de care am fost indragostit, de momentele in care ne ascundeam ghiozdanele, de teze, de testele la mate, de notele de 2 si chiar de unii profesori. Imi va fi dor, pentru ca sa renunti la toate chestiile astea e ca si cum ai renunta la fumat. Corpul tau s-a obisnuit cu ele, au devenit parte din tine, si fara ele...iti va fi destul de greu sa functionezi.
       La final, vreau sa rezum in 12 cuvinte ce o sa imi amintesc eu dupa acesti 12 ani.12 cuvinte, unul pentru fiecare an de scoala.

       Maturizare, crize de ras, "hotel arinis", pauzele in curte, baluri, prietenie, certuri, aroganta, "plasa mortii", "m-a luat", irish, fericire

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu